V jedné skromné veřejné prádelně žije a pracuje nepříliš spokojená rodinka. Stále energická mamka zpochybňuje svá životní rozhodnutí, mírný taťka je manželce neúspěšnou oporou a dcera nepociťuje lásku a podporu ze strany své rodiny. Velký zlom přijde ve chvíli, kdy se prádelna dostane do finančních problémů. A když mamka začne cestovat mezi paralelními dimenzemi.
Všechno, všude, najednou je totální šílenost. Ale není nahodilá, všechny ty ujeté věci, které ve filmu uvidíte – ať už jde o dimenzi, v níž mají lidé místo rukou párky, či jsou prostě kameny – jsou zcela ospravedlnitelné. Slouží příběhu, který je ve své jednoduchosti dokonalý.

Zároveň se také jedná o ve skutečnosti superhrdinský film. Kromě toho, že je ve filmu spousta akce, tu máme jasné znaky superhrdinského žánru:
- Obří, zdánlivě nepřekonatelná hrozba
- Odmítnutí jednoduchého řešení z morálních důvodů
- Rozličné superschopnosti
- Jasně rozdělené dobro a zlo
- Princip „vyvoleného“ – téměř ze dne na den se z nevýrazné osoby stane spasitel
Především je ale film akčním, velkolepým rodinným dramatem, který je občas také ztřeštěnou komedií. Celý tenhle mix překvapivě dobře funguje. Možná je to i tím, že jeden z dvojice režisérů má asijské kořeny, takže kombinují to nejlepší ze západní a východní kinematografie.
Dalším překvapením je, že příběh není vůbec chaotický. Na pozadí všech těch šílených akčních sekvencí a neuvěřitelných dimenzí se totiž postupně odehrává jednoduchý příběh o návštěvě finančního úřadu. V jednu chvíli to skoro až může vypadat, že ta sci-fi část je pouze v hlavě mamky, ale naštěstí je film dějově mnohem odvážnější.
Všechno, všude, najednou je ohňostrojem nápadů, vizuálních i příběhových, který je zároveň dojemným zamyšlením nad fungováním (nejen) asijské rodiny.
Buďte první! Přidejte komentář